Kasta pärlor åt svin

Började dagen med att åka och lämna Atlas hos svärmor. Därefter lämnade jag in bilen på service. Kan knappt bärga mig tills räkningen dimper ner i brevlådan! Sedan bar det av till jobbet där utbildning i ett nytt datasystem stod på schemat. Kruxet med utbildningen, förutom att systemet i sig verkar vara helt idiotiskt, är att den eminente men lite lågmälde mannen som håller i utbildningen är dansk. 

Detta kanske inte ses som ett problem av gemene man. Men som uppflyttad bleking i Dalarna betraktas man mer eller mindre som just dansk och i detta fallet tydligen också som tolk. Lyckligtvis behövde jag inte briljera med mina, i ärlighetens namn, något bristfälliga danskkunskaper idag eftersom vår lågmälde dansk valde att hålla utbildningen på engelska.

Detta vållar kanske inte heller några större svårigheter för det stora flertalet av oss. Men hur tänker en lågmäld och lätt mumlande dansk när han pratar engelska och dessutom om ett obegripligt datasystem med ett gäng masar i övre medelåldern? Efter en hundradels sekund finns det ingen, och jag menar absolut INGEN, av dem som inte mentalt finner sig själva lätt bakis i finnmarken med en bössa i handen och en tolvtaggare i kikarsiktet.

Hur tänkte karln! Snacka om att kasta pärlor åt svin.



Foto Dreamwalker

Atlas


Kommentarer
Postat av: Catwalkqueen

Jo men det känns roligt eftersom jag vet att du tycker det är roligt =)

2010-09-01 @ 22:07:28
Postat av: Catwalkqueen

eftersom jag vet att du tycker det är roligt att skriva skulle det ju stå!

2010-09-01 @ 22:09:00
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0