Step-Up och grejer

Idag har jag varit och tränat igen trots min sargade axel. Körde lite bröst men det gick inget vidare. Eftersom det ändå gick så dåligt lät jag mig, dumt nog, övertalas att vara med på ett pass istället för att dutta runt i gymmet. Tydligen skulle passet vara som Body Pump fast lite intensivare. Det var det också.

Det inledande momentet i passet innehöll en step-up bräda. Ni vet en sådan som män utan kordinationsförmåga och taktkänsla drömmer mardrömmar om. Tyvärr är jag inte undantaget som bekräftar regeln. Jag hade inte ett rätt. Jag var helt övertygad om att jag snart skulle ha en skallgångskedja med 300 hemvärnssoldater frustandes i nacken. Så vilsen kände jag mig. En elefant i en porslinsaffär är i paritet med mig på en sådan där bräda.

Hur som helst, nästa moment innefattade skivstång, knäböj, utfall och stående rodd. Nu började jag vädra morgonluft, skivstänger det kan jag ju, det är min grej det. Men icke! Efter några set knäböj ville inte min axel längre vara låst i ett läge med en stång längs överdelen av ryggen. Det var bara att vackert lägga ner stången, låtsas knyta skorna och invänta nästa moment, pilatesbollen.

Den jäveln låg ju inte still. Nog sagt om pilatesbollen.

Mot slutet var det mycket magövningar och lite dips och det gick väl ok i alla fall. Och nu sitter jag här och känner mig alldeles fördärvad. Felknullad beskriver ganska målande hur jag känner mig. Ursäkta uttrycket men så är det. Felknullad.

Slappnar av med lite Daniel Lanois - The messenger


Kommentarer
Postat av: Catwalkqueen

Inte bra att din axel krånglar så där =( Måste göra något åt det!

Jag hade verkligen velat se dig brottas med bollen och göra step up mohahaha ;)

2010-09-14 @ 10:24:22
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/
Postat av: Jess

Step up är skit kul ju! :) du kanske ska kolla den där onda axel?, det låter mindre bra det där!

2010-09-14 @ 14:01:49
URL: http://[email protected]
Postat av: Catwalkqueen

Men nu tycker jag allt att det var lite dåligt bloggat här ;)

2010-09-17 @ 22:41:27
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/
Postat av: Pult

Sitter på lite gratisgrejer som jag tänkte ge bort till någon bloggare som är aktiv men det verkar ju vara lite dött här? :/

2010-10-07 @ 08:34:07
URL: http://engangsbild.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0